Succesvolle reclamevlaggen

Succesvolle reclamevlaggen

Reclame maken met vlaggen is een effectief en relatief goedkope manier om een groot publiek te bereiken. Vlaggen trekken snel de aandacht van langskomend publiek en biedt de mogelijkheid uw aanwezigheid te benadrukken. Versterk uw bedrijfsidentiteit en straal professionaliteit uit.

Hoe kun je vlaggen inzetten voor succesvolle reclame?

Reclamevlaggen zijn uiterst bruikbare instrumenten om de aandacht te vestigen op uw bedrijf of merk. Waarom is het zo’n goed idee om juist reclame te maken door middel van vlaggen? En op welke manier trekken deze wapperende reclamedoeken de aandacht van voorbijgangers en potentiële klanten? In dit artikel leggen we uit wat de belangrijkste voordelen van reclamevlaggen zijn.

Eenvoudig marketinginstrument

Er zijn natuurlijk verschillende reclame-uitingen die u kunt inzetten om een merk of bedrijf onder de aandacht van het publiek te brengen. Folders, advertenties in kranten, tijdschriften of huis-aan-huisbladen en een moderne, strak ogende website; het zijn zomaar een paar voor de hand liggende voorbeelden. Maar hebt u ook al eens gedacht aan bedrukte vlaggen? Het is wellicht niet de eerste marketingtool die u te binnen schiet, maar wel een relatief eenvoudige manier om de zichtbaarheid te vergroten en effectief reclame te maken voor het eigen bedrijf of merk.

Reclamevlaggen met  vlaggenmast als aandachtstrekkers

Vlaggen zijn een populair promotiemiddel. Je ziet ze niet voor niets vaak prominent wapperen in winkelstraten of op bedrijventerreinen. De reden: reclamevlaggen of mastvlaggen trekken snel en gemakkelijk de aandacht. De bedrijfskleuren en bewegingen van de vlag leiden al gauw tot belangstellende blikken van een allegaartje aan voorbijgangers. Hier zitten ook vaak mensen tussen die in eerste instantie niet op zoek zijn naar uw winkel of bedrijf. Door het logo of een pakkende slogan op de reclamevlag, besluiten ze vaak toch om even naar binnen te lopen.

Reclamevlaggen versterken de bedrijfsidentiteit

Door slim gebruik te maken van kleur en vormgeving, versterken reclamevlaggen op subtiele wijze de bedrijfs- of merkidentiteit. Een voorbijganger slaat de informatie op de vlag bewust of onbewust op. Hierdoor ontstaat vanzelf een associatie met het bedrijf of merk en wordt de belangstelling van de passant gewekt. Afhankelijk van het type organisatie is het een goed idee om rekening houden met de marketingassociaties die bepaalde kleuren oproepen: Geel, rood en oranje worden vaak in verband gebracht met kortingen, acties, lage prijzen en vrolijkheid. Ideaal dus voor een bedrijf dat vooral mikt op de gewone consument of koopjesjager. Blauw wordt ervaren als een aangename en rustgevende kleur die tevens een zekere autoriteit uitstraalt. Blauwe reclamevlaggen met een ingetogen bedrukking zijn dus een goede optie als u vooral betrouwbaar, zakelijk en serieus over wilt komen. Niet voor niets gebruiken organisaties die deze waarden hoog in het vaandel hebben staan vaak blauw. Denk bijvoorbeeld aan advocatenkantoren, belastingadviseurs of een luchtvaartmaatschappij zoals KLM. Ook in hogere marktsegmenten is blauw, maar bijvoorbeeld ook paars, een veelgebruikte kleur. Groen is de natuur- en duurzaamheidskleur bij uitstek. Een groene reclamevlag past dus prima bij bedrijven of organisaties die zich richten op het milieu, biologische producten, tuinspullen of kampeerartikelen.

Eenvoudig en voordelig

De eenvoud en prijs vormen ook belangrijke voordelen van reclamevlaggen. Het ophangen van een vlag is zeker geen hogere wetenschap en kost u een stuk minder dan een grote advertentie of een uitgebreide reclamecampagne. Daarnaast is de pay-off vrij hoog. Met een mooie reclamevlag valt u niet alleen op in het straatbeeld, maar trekt u ook eerder de aandacht op speciale evenementen zoals festivals of vakbeurzen. Vooral beachvlaggen zijn prima geschikt voor dergelijke gelegenheden. Deze reclamevlaggen zijn goed leesbaar, relatief licht en eenvoudig mee te nemen. Tegelijkertijd zijn ze ook stevig en behoorlijk windbestendig. Beachvlaggen worden vaak gebruikt voor het promoten van tijdelijke acties. Mastvlaggen of banieren zijn door hun grootte en uitgebreide bedrukkingsmogelijkheden (full colour en zeefdruk vormen geen probleem) juist weer ideaal om permanent en vanaf een grotere afstand de aandacht te trekken.

Handig en veelzijdig

Kortom, met een vlag kunt u op promotioneel gebied alle kanten uit. De aandacht vestigen op een speciale aanbieding of actie? Uw bedrijf of merk onder de aandacht brengen in het straatbeeld? Een bedrijfspand voorzien van een extra stukje professionaliteit en uitstraling? Bij Vlaggenmastshop.nl vindt u ongetwijfeld de juiste vlag voor elke gelegenheid. Daarnaast hebben we ook de accessoires in huis die nodig zijn om uw reclamevlaggen strak en goed zichtbaar aan de mast te laten hangen.

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.